Viisari 5 – Imagomarkkinointi, henkilöbrändi

Edellisessä Viisarissa annoimme vinkkejä taustatietojen hankkimiseen. Katso edelliset Viisarit täältä.

Markkinointitoimenpiteet yleensä aloitetaan ennen myyntiä. Kaikki mitä olet, teet, sanot tai kirjoitat, on imagomarkkinointia. Se vaikuttaa rekrytoijan halukkuuteen valita sinut rekrytointitilanteessa. Nykyään henkilöbrändin luominen on helppoa sosiaalisessa mediassa.

Mieti jokaisen postauksen kohdalla

1. Keiden haluat lukevan kirjoituksesi?

2. Mikä heille on tärkeää?

3. Minkälaisen mielikuvan haluat välittää heille itsestäsi?

Jokaisen postauksen kohdalla kannattaa palauttaa mieleen, mitä olet määritellyt itsestäsi ja itsellesi aikaisempien Viisareiden kohdalla ja tukea niitä. Eli

“Mikä on sinulle tärkeää, mitä rakastat, missä olet hyvä, mitä maailma tarvitsee, mistä voi saada maksun?”

Jos jaat toisten postauksia, kerrot maailmalle, että tykkäät jakaa toisten postauksia. Jos kirjoitat tai kerrot omia mielipiteitäsi ja kommentteja, kerrot, että haluat itse ottaa kantaa. Tämä kaikki on tulevalle työnantajallesi tietoa sinusta ja sinun toimintatavoistasi.

Varsinaisesta hakemuskirjeestä seuraavassa Viisarissa noin kolmen viikon päästä.


“Kahden vaiheilla oleminen on kohtalokasta. On parempi tehdä vaikka väärä päätös kuin piinata itseään jatkuvalla epävarmuudella.”
-Positiivarit – Ajatusten aamiainen


Tilaa tästä Viisari – vinkkejä työnhakuun ja avoimet työpaikat. Saat Viisarin 3 viikon välein ja voit perua tilauksen milloin tahansa.

Seuraava Viisari ilmestyy 12.3.2019